Μπορείτε να δείτε τη νέα μας προσπάθεια σε ένα καινούριο blog κάνοντας κλικ εδώ

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΗΜΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ


Μια μαγική εμπειρία ζήσαμε χτες στο ολοήμερο. Μας επισκέφτηκε ο γνωστός εικονογράφος παιδικών βιβλίων ο Χρήστος Δήμος και η αίθουσά μας πλημμύρισε με την ευαισθησία του και την υπέροχη αισθητική του.



Η εικονογράφηση του Χρήστου Δήμου είναι γνωστή στα παιδιά από το βιβλίο "η γλώσσα μας" της Γ΄Δημοτικού που έχει εικονογραφήσει, αλλά και από  βιβλία που έχουμε διαβάσει στο ολοήμερο.
Κάποιοι από τους μαθητές γνωρίζουν τον κ. Δήμο αφού κατάγεται από το Κουτσελιό.

Όλοι όμως πρώτη φορά είχαμε την εμπειρία να μιλήσουμε μαζί του και να μας δείξει τη δουλειά του.  Έφερε μαζί του αυθεντικές μακέτες με έργα του, τις οποίες περιεργαστήκαμε όλοι μας και είδαμε ποιο είναι το τελικό αποτέλεσμα μιας εικονογράφησης πριν πάει στο γραφίστα.
Τα παιδιά  "βομβάρδισαν" με ερωτήσεις τον κ. Δήμο και εκείνος απάντησε  προσπαθώντας να λύσει όλες τις απορίες μας. Διαβάστε τη συζήτησή μας για να τον γνωρίσετε και σεις.

Πώς αρχίσατε να εικονογραφείτε;
Μου άρεσε να ζωγραφίζω πάντα. Κάπου εκεί στη Β΄Λυκείου κατάλαβα ότι αυτό μου αρέσει πολύ και θα΄θελα να το ασκήσω ως επάγγελμα. Διαπίστωσα ότι δε θέλω να κάνω τίποτε άλλο στη ζωή μου.Συνέχεια, μα συνέχεια ζωγραφίζω.

Μεγαλώσατε σε περιβάλλον που σας το ενέπνεε;
Δε θα το έλεγα. Δεν είχα καλλιτεχνικά ερεθίσματα από την οικογένειά μου, ούτε από το περιβάλλον του χωριού. Εκείνο που βοήθησε είναι  ότι είχα δημοκρατικούς γονείς που  μου επέτρεπαν να ακολουθώ τα όνειρά μου.

Ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που εικονογραφήσατε;
Το πρώτο έγχρωμο βιβλίο που ζωγράφισα είναι ''το σπιτάκι με τα βιβλία''.

Πόσα βιβλία έχετε εικονογραφήσει;
Πρέπει να΄ναι πάνω από 100.

Πού ζωγραφίζετε;
 Έχω το δικό μου χώρο όπου έχω τα χαρτιά μου,τα μολύβια μου, τα πινέλα μου, τις μπογιές μου.

Ποια χρώματα σας αρέσουν;
Μου αρέσουν τα γήινα χρώματα. Αυτά χρησιμοποιώ περισσότερο στις ζωγραφιές μου.


Πώς γίνεται η εικονογράφηση ενός βιβλίου;
Ο συγγραφέας του βιβλίου ή ο εκδοτικός οίκος μου στέλνει το κείμενο και το διαβάζω πολλές φορές. Καθώς το διαβάζω μου έρχονται οι εικόνες στο μυαλό μου και αρχίζω να ζωγραφίζω . Κάνω πολλά προσχέδια πριν καταλήξω στο τελικό αποτέλεσμα που γίνεται σε χαρτί ακουαρέλας . Ετοιμάζω το κάθε δισέλιδο του βιβλίου, το "σαλόνι" όπως το λέμε εμείς, και το στέλνω στο γραφίστα ο οποίος θα συνδέσει το κείμενο με την εικόνα.

Είναι δύσκολη η δουλειά σας;
Όχι, για μένα είναι ευχαρίστηση. Μια δυσκολία ίσως είναι να δώσεις χαρακτήρα σε έναν ήρωα. Όταν είναι να σχεδιάσω έναν ήρωα κάθομαι και κουβεντιάζω με τον εαυτό μου. Πώς θέλω τον ήρωα; Πώς τον περιγράφει το κείμενο; Τι συναισθήματα βγάζει; Σιγά σιγά προσθέτω στοιχεία μέχρι να τον αποδώσω σωστά.

Φαίνεται πολύ δύσκολο.
Όχι, δεν είναι. Όταν ήμουν παιδί ζωγράφιζα κι εγώ σαν κι εσάς. Μεγαλώνοντας σπούδασα πάνω σ΄αυτό και περνώντας τα χρόνια  εξελίσσομαι συνέχεια. Μην ξεχνάτε πως η φαντασία εκπαιδεύεται και γίνεται συνεχώς καλύτερη. Τώρα πλέον η δικιά μου φαντασία καλπάζει.

                                                    Πόσα χρόνια ζωγραφίζετε;
 Επαγγελματικά, πάνω από 22 χρόνια.

Τι κάνετε στον ελεύθερο χρόνο σας;
 Μου αρέσει πολύ να ταξιδεύω, να αλλάζω συνεχώς παραστάσεις. Όπου κι αν βρίσκομαι παρατηρώ τα πάντα γύρω μου. Παρατηρώ τη φύση αλλά και τους ανθρώπους, Τα πάντα καταγράφονται στη μνήμη μου και τα χρησιμοποιώ όταν τα χρειαστώ στη ζωγραφική μου.

Σας ευχαριστούμε πολύ!
 Εγώ σας ευχαριστώ πολύ. Και μην ξεχνάτε είναι σημαντικό να κυνηγάτε τα όνειρά σας. Αφού αποφασίσετε να ασχοληθείτε με κάτι, φροντίστε να το μάθετε πολύ καλά. Το σημαντικότερο απ΄ όλα είναι να προσπαθούμε να γίνουμε, όσο το δυνατόν καλύτεροι σ΄αυτό που επιλέξαμε.

Ο κ.Δήμος πριν μας χαιρετήσει  έδειξε στα παιδιά πόσο εύκολα μπορούν να φτιάξουν ένα σκίτσο και μας υποσχέθηκε ότι θα ρθει  μια μέρα να ζωγραφίσουμε όλοι μαζί . Τον περιμένουμε με μεγάλη ανυπομονησία.



6 σχόλια:

  1. Όντως χτες πέρασα πολύ ωραία που ήρθε ο κύριος Δήμος και μας έδειξε κάποιες μακέτες με έργα δικά του που τα έχει ζωγραφίσει ο ίδιος .Αυτές οι μακέτες μου άρεσαν πάρα πολύ.Ήταν πολύ όμορφες, είχαν ανοιχτά χρώματα αλλά και κλειστά .Στον κύριο Χρήστο κάναμε πολλές ερωτήσεις και αυτος μας απαντούσε σε όλους .Αυτή η χθεσινή μέρα ήταν πολύ ωραία και περιμένω να ξαναέρθει ο κύριος Δήμος στο σχολείο μας και να μας δείξει περισσότερες μακέτες και να μας δείξει και τον τρόπο που ζωγραφίζει.Σε αυτή τη συζήτηση με εντυπωσίασε ο τρόπος με τον οποίο ζωγραφίζει .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο κι από εδώ Γεωργία και σε σας παιδιά που καλέσατε τον κ Δήμο για να σας μιλήσει για την εικονογράφηση των βιβλίων, μια δημιουργική δουλειά που ομολογώ δεν ξέρω πώς γίνεται. Μακάρι να συνεχιστεί αυτή η συνεργασία και του χρόνου θα καλέσουμε τον κ. Δήμου μέσω του ΕΚΕΒΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μου άρεσαν πολύ η ζωγραφιές του και τα βιβλία που έφτιαξε αυτός και όταν μας έδινε της ζωγραφιές του και ήταν ωραίες και ζωγραφιές του και αυτά που έκανε της ζωγραφιές του όταν του είπε να ζωγραφίσει πάνω στο άσπρο χαρτή και έκανε της φατσούλες και το ποντίκι και όταν μας είπε πως θα ξαναέρθει να μας επισκευτεί και μας είπε πως θα ζωγραφίσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μου άρεσαν οι ζωγραφιές του κ Χρήστου Δήμου και θα ήθελα να ξαναέρθει έτσι όπως μας είχε πεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Είστε εξαιρετικά τυχεροί που έχετε τέτοιο συγχωριανό! Φέτος τρέχουμε κι εμείς, στη Β' τάξη, πρόγραμμα επί των Πολιτιστικών θεμάτων και εικονογραφούμε οι ίδιοι τις ιστορίες μας. Θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον αν μπορούσε να μας επισκεφτεί κι εμάς κάποιος τόσο αξιόλογος εικονογράφος...

    Καλή συνέχεια σε ό,τι κάνετε!
    Μαριλία από Ηράκλειο

    Υ.Γ. Φιλιά στα Γιάννενά μου! Πέρασα πέντε υπέροχα χρόνια στην πόλη σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή